Poznaniacy walczą z marnowaniem żywności!

2 months ago

Nowy miesiąc, inna rzeczywistość, a przed Too Good To Go kolejne wyzwania. Od dziś do walki z marnowaniem jedzenia mogą włączyć się również mieszkańcy Poznania i okolic. W aplikacji dostępne są pyszne paczki-niespodzianki z niesprzedanym danego dnia jedzeniem z restauracji, kawiarni, sklepów i cukierni w całym Poznaniu, które w innym przypadku musiałyby wylądować w koszu. Wśród miejsc, które dołączyły do rewolucji z Too Good To Go znalazło się już ponad 50 lokali, m.in. Cukiernia Karpicko, Siejba Poznań-Jeżyce, Cafe Młyńska, Concordia Taste, Smak Italy, Julia's Sweets, Cukiernia Krzyżański, Marago Fit, Diety nie na żarty, Bruno Cafe, Podwieczorek, Petit Paris, a także sieci Chata Polska, Starbucks, Pizza Hut, North Fish i wiele innych.

Nikt nie lubi wyrzucać jedzenia, niestety nawet najlepsze planowanie menu nie jest w stanie nas przed tym ustrzec. Sprzedaż każdej przygotowanej porcji jest wręcz niemożliwa, szczególnie w tym trudnym dla wszystkich lokali gastronomicznych czasie. Aby rozwiązać ten problem, aplikacja Too Good To Go połączy mieszkańców Poznania i okolic z ulubionymi piekarniami, restauracjami, kawiarniami czy sklepikami, które na koniec dnia przygotują pyszną paczkę-niespodziankę ze świeżą, niesprzedaną danego dnia żywnością. Poznań to kolejne po Warszawie, Krakowie, Trójmieście i Szczecinie miasto, które przyłącza się do rewolucji w niemarnowaniu żywności.

Polska plasuje się na 5. miejscu wśród krajów Unii Europejskiej, marnując co roku 9 mln ton jedzenia, co daje średnio 247 kg na osobę (Banki Żywności, 2019). Aplikacja Too Good To Go to łatwe w obsłudze narzędzie dostępne dla każdego użytkownika smartfona, pozwalające codziennie aktywnie włączać się w walkę z marnowaniem żywności. Każda uratowana paczka-niespodzianka, to ekwiwalent 2,5 kg niezmarnowanej emisji CO2, ale także pracy i zasobów takich jak woda, która szczególnie w Wielkopolsce jest cennym surowcem. W ciągu zaledwie 10 miesięcy, użytkownicy aplikacji uratowali 127 tysięcy posiłków, a co za tym idzie, równowartość emisji, jakie wyemitowałby samolot lecący z Warszawy do Londynu pokonując tę trasę 917 razy.

Obostrzenia wprowadzone ze względu na pandemię sprawiają, że precyzyjne zarządzanie zamówieniami w lokalach stało się bardzo trudne. Dlatego cieszymy się, że możemy przyjść z pomocą miejscom, które nie chcą marnować, ale także mieszkańcom, którym na sercu leży dobro Planety. Aplikacja świetnie sprawdza się zarówno w małych rodzinnych restauracjach, jak i dużych sieciach, a samo przyłączenie się do „trendu na niemarnowanie” trwa kilka chwil. – Powiedziała Karolina Woźniak, PR Managerka Too Good To Go w Polsce.

Karolina Woźniak
PR Manager