Polandchevron-down_icon
  • Austria
  • Belgium
    • Flemish
    • French
  • Canada
    • English
    • French
  • Denmark
  • France
  • Germany
  • Ireland
  • Italy
  • Norway
  • Poland
  • Portugal
  • Spain
  • Sweden
  • Switzerland
    • German
    • French
    • Italian
  • The Netherlands
  • United Kingdom
  • United States

Carrefour dołączył do Too Good To Go!

Pierwsza wielka sieć handlowa Carrefour Polska dołączyła właśnie do grona partnerów Too Good To Go! Sieć Carrefour, realizując swoją misję niemarnowania żywności, zdecydowała o włączeniu do akcji wszystkich swoich sklepów. Już od października, użytkownicy aplikacji Too Good To Go! będą mogli uratować paczki z produktami z krótkim terminem ważności w 12 pilotażowych lokalach w Warszawie i Krakowie.

Wszystkie sklepy Carrefour Polska dołączą do najpopularniejszej na świecie aplikacji dla tych, którzy chcą walczyć z marnowaniem i ratować jedzenie, które w innym wypadku musiałoby wylądować w koszu. Użytkownicy mogą uratować paczki z produktami z krótkim terminem, którym kończy się data ważności, ale nadal są idealnie świeże i pyszne. Carrefour Polska to pierwsza sieć handlowa, która dołączyła do programu Too Good To Go w Polsce. Firma włącza się również w zainicjowaną przez Too Good To Go trwającą właśnie kampanię z okazji Dnia Walki z Marnowaniem Żywności ONZ, edukując użytkowników na temat negatywnych skutków marnowania.

Jako sieć podejmujemy szereg działań mających na celu zapobieganie marnowaniu żywności, takich jak realizowany przez Carrefour Polska od 2013 roku, międzynarodowy program “STOP Marnotrawstwu”. Jego celem jest walka z wszelkimi formami marnotrawstwa, na każdym szczeblu funkcjonowania firmy, a także promowanie przeciwdziałania temu zjawisku wśród naszych klientów i dostawców – mówi Barbara Kowalska, Dyrektor Jakości i Zrównoważonego Rozwoju Carrefour Polska. Włączamy się również aktywnie w tematyczne akcje partnerów. Chcemy inspirować konsumentów do aktywności na rzecz niemarnowania żywności i zachęcać do aktywnego przyłączania się do inicjatyw realizowanych w tym kierunku - dodaje Barbara Kowalska.

Chyba każdy z nas był świadkiem tego, jak nikt nie chce kupić samotnie leżącego banana, który przecież doskonale nadaje się do zjedzenia. Pojedyncze produkty zamiast w koszach będą od teraz - w ramach kampanii “⅓ się marnuje. Uratuj ją!” - lądować w paczkach-niespodziankach Too Good To Go! i cieszyć ponad 300 tys. użytkowników, którzy codziennie ratują jedzenie za pomocą aplikacji. To dla nas wielka duma, że lider wśród sieci handlowych dołączył do walki z marnowaniem. W skali całego kraju, działania Carrefour Polska będą miały ogromny wpływ na ograniczenie negatywnych skutków marnotrawstwa w Polsce – mówi Anna Kurnatowska, Country Managerka Too Good To Go.

Kolejne dni odkrywać będą nowe karty kampanii, a udział w akcji wezmą również znani polscy influencerzy. Punkt kulminacyjny akcji przypada na 29 września, czyli na ustanowiony przez ONZ Dzień Walki z Marnowaniem Jedzenia. Tego dnia partnerzy zrzeszeni w ramach Too Good To Go aktywnie włączą się w działania na kanałach social media, aby podkreślić skalę marnotrawstwa i zachęcić do ratowania jedzenia za pomocą aplikacji.

Według projektu Drawdown mierzącego efektywność działań na rzecz walki z globalnym ociepleniem, walka z marnowaniem to najbardziej efektywna metoda walki ze zmianami klimatycznymi! Sprawę jasno postawiła również ONZ, wyznaczając cel 12.3 strategii zrównoważonego rozwoju - “Do 2030 roku zmniejszyć o połowę globalną ilość marnowanej żywności per capita w sprzedaży detalicznej i konsumpcji, zmniejszyć straty żywnościowe w procesie produkcji i dystrybucji, w tym straty powstałe podczas zbiorów.” Stąd we wrześniu i październiku trwa kampania edukacyjna Too Good To Go! przeciwdziałająca marnowaniu jedzenia i zwiększająca świadomość konsekwencji tego problemu dla społeczeństwa i klimatu.

Masz ochotę na więcej?